LACOSTE Portraits of the creator vol.3 キュレーター 大矢知史
Everyone knows the iconic crocodile logo brand LACOSTE. The collection, including its signature polo shirts, combines elements of both elegance and casual wear, and has a wide range of styles for any occasion. At the same time, all items carry the elegance of "premium casual" that is common to the French character. We asked a group of people who are active in various fields to wear such a collection. Through their portraits and interviews, we reveal the appeal of Lacoste.
大矢:もちろん個々にシェアをしたり、共通の案件を手掛けることもあります。「みどり荘」メンバー内で構成されたチームで、新しい働き方を体現するクリエイターたちのインタビュー集『WE WORK HERE』や仲間でもある「メディアサーフ」が手掛けるポートランドのクリエイティブな一面を紹介するガイドブック『TRUE PORTLAND』などを出版したりもしてきました。なので最近は、「みどり荘」って実はシェアオフィスというよりもクリエイティブエージェンシーに近いと思います。例えば、音楽やCM、広告なんかの案件が来ても「みどり荘」のメンバーの中からすぐにチーム編成を組めるのは強みですよね。