FEATURE | TIE UP

Translated By DeepL

A bag that pursues preciousness as a tool. Three testimonials to get to know the up-and-coming NUNK.
Product Come From Necessity.

A bag that pursues preciousness as a tool. Three testimonials to get to know the up-and-coming NUNK.

The bag brand "nunc" is now attracting a great deal of attention. The result of the pursuit of "necessity," the origin of bags, is a minimalist look with functionality that truly satisfies the user and a minimalist look that has been stripped to the bare essentials. The staff of three select stores in Tokyo that carry NUNC bags have left us with important testimonials from their own familiar places that will help us understand the bag's true value.

  • Photo_Yohei Miyamoto
  • Edit_Rei Kawahara

Testimony 2

Hajime Sakamoto
「FAN」@hajime0722

この撮影ではじめて「Traveler’s Backpack」にモノを入れて持ち運んでみたんですけど、純粋に使いやすかったので感動しました。2〜3泊できちゃうくらいの容量があるけど、とても軽い。サイドのジップからストレスフリーにできたり、中面の色を変えることでモノを取り出すための視認性を高めていたり、作り手の気遣いがよく見てとれます。接客をしていて少し驚くことは、機能性がゆえにビジネスマンからのニーズが高いのかと思いきや、ファッショナブルなひとが購入してくださることが多いことですね。

ぼくの馴染みの場所は、「フィルムカメラ東京 原宿店」。ところ狭しと並べられた店内のフィルムカメラを眺めているだけで本当に楽しいんですよね。聞いたところによると、とにかくいまはカジュアルにフィルムを楽しめる「Contax」が人気なんですって。

What's In Your Bag?

〈ビズビム〉のルームスプレー / 香水、〈ニコン〉のFM2、〈ライカ〉のD-LUX、ミリタリーのウォータープルーフノート、〈ベリーナード〉のアイウェア、〈ヤシカ〉のクリップ式携帯用レンズ、〈プラダ〉のカードケース、〈ボーズ〉のヘッドホン、〈コム デ ギャルソン〉の小銭入れ、〈ルイ・ヴィトン〉の財布、〈O- × マスターピース〉のサコッシュ、〈アップル〉のMacBook

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