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FEATURE | TIE UP

Translated By DeepL

Eyewear at Eyethink this spring.
with 8 good men & women

Eyewear at Eyethink this spring.

What country the brand is from, where it is produced, the amazing craftsmanship.... Eyewear tends to emphasize background information in this way, and there are many stores that push the brand story to the forefront. On the other hand, Eyethink, a select eyewear store, is more intuitive, offering eyewear as a fashion item, and is open to a wide range of customers. This time, we visited EYETHINK at Shibuya PARCO, which opened last November, to select eyewear together with eight guests. Everyone looked really good in glasses.

  • Photo_Masashi Ura
  • Text_Keisuke Kimura
  • Edit_Yuri Sudo

selected by EYETHINK

No2. 白井里奈さん(フリーランスPR)&成田玄太さん(バーテンダー)

PROFILE

白井さんは大手スポーツブランドのPRを務めたのち独立。現在はファッションや飲食など、海外を行き来しながらあらゆる企業のPRを担う。成田さんは原宿にて、バー「werk」のマスターとして働く。白井さんはICLの手術で視力が回復。成田さんは0.01。
Instagram: @rina_shirai, @perch_gn

次にやってきたのは、白井さんと成田さんのカップル。一緒に外出する際は決まってコーディネートを合わせるのだとか。この日はピンクをまとっての登場です。メガネ好事家のおふたりを、今回はコンセプターの三島さんとPRの髙田さんがご案内します。

店内を一通り眺めたあとに「置いているブランドも幅広いし、広くて見やすいですね」と成田さんが言えば、白井さんも続けて「カラーごとに別れていて、私みたいにカラー好きにとってはうれしい」と高評価。

そんな2人が選んだメガネは、〈YUICHI TOYAMA〉の丸フレームと〈MYKITA〉のデッドストック。

「最近スクエアのレンズが多いんですけど、久しぶりに丸メガネを選んでみました。クラシックで、ぼくが好きなグランドファーザー感もあって惹かれました。それとベージュの色味も、髭と髪の色となじんでいい感じです」(成田)

「ちょっと攻めすぎかなと思ったんですけど(笑)、やっぱりデッドストックのものは現行にはないエッジがあって好きです。私はいま、アイウェアはアクセサリー感覚でつけているので、これもコーディネートの外しで着用したいなと思います」(白井)

アイウェアは本当に不思議で、コーディネート全体に占める割合は少ないのに、相手に与える印象をかなり左右させるもの。プレーンなコーディネートもアイウェアで大きく変わるし、逆もまたしかり。この2人も、メガネがとてもお似合いで。

INFORMATION

EYETHINK Shibuya Parco

Address: Shibuya PARCO 3F, 15-1 Udagawa-cho, Shibuya-ku, Tokyo
Phone number: 080-4946-8842
Official Instagram

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